13 правил чистоти для тих, хто вже зневірився у справі домашнього прибирання

Важко знайти людину, яка була б по-справжньому байдужа до безладу. Нам подобається, коли вдома чисто, затишно та кожну річ легко знайти. Тільки, як правило, така ідилія буває лише після генерального прибирання. Руки опускаються, й іноді здається, що ти потрапив у справжнісіньке зачароване коло безладу. Але у нас є маленькі секрети, завдяки яким речі будуть завжди на своїх місцях. Це абсолютно реально.

Ми в Тутка дуже цінуємо затишок і чистоту та завжди шукаємо рішення, які здатні зробити життя більш комфортним і простішим. Впевнені, ці 13 порад не залишать у вас питань про те, як зробити ідеальний порядок в будинку.

1. Повертайте усі речі на своє місце

Визначте кожному предмету конкретне місце у будинку. Це позбавить вас від постійних пошуків і від втрати дорогоцінного часу, а також допоможе легко підтримувати порядок. Адже він більшою мірою залежить від того, наскільки простір у квартирі засмічений всякими речами, розкиданими по різних кутах.

2. Застеліть верхню поверхню кухонних шаф плівкою

В кухні на всіх поверхнях постійно скупчується жир. Особливо страждають шафи, полиці та кухонні фартухи. Якщо ви застелите верхню поверхню полиць і шаф харчовою плівкою, то під час прибирання досить буде протерти їх згори вологою ганчіркою – і ніякого скупчення жиру та бруду на поверхні меблів. Просто час від часу змінюйте плівку.

3. Візьміть усе необхідне для прибирання з собою

безладу

Невеликий пластиковий ящик або тазик – прекрасний помічник під час прибирання. Він звільнить вас від необхідності ходити з кімнати в кімнату за залишеними там мийними засобами. Покладіть їх в ящик і носіть його разом з собою.

4. Прибирайте під час невеликих пауз

безладу

Багато домашніх справ можна виконувати під час коротких пауз, які виникають між іншими справами, якими ви займаєтеся. Наприклад, якщо ви зайшли на кухню, щоб закип’ятити чайник, за ці 3-5 хвилин очікування цілком можна встигнути вимити декілька тарілок або протерти підлогу в одній кімнаті.

5. Використайте антистатик проти пилюки

Якщо побризкати антистатиком на екрани та задні поверхні побутової техніки, телевізорів і комп’ютерів, а потім протерти їх паперовим рушником, то пилюка на них осідатиме у 2 рази менше.

Читайте також: 9 шкідливих звичок, через які ладу в будинку не буде, скільки не прибирай

6. Після нанесення мийного засобу на поверхню почекайте 15 хвилин

безладу

Це правило діє при очищенні таких поверхонь, як кахель, кераміка та навіть пластик. Не варто наносити засіб для чищення і відразу ж починати відмивати, наприклад, унітаз або плитку у ванні. Краще почекати 10-15 хвилин і лише потім братися до відмивання: так ви витратите значно менше часу й сил. А в проміжку можна знову ж таки зайнятися іншими дрібними справами.

7. Розподіліть усі великі завдання по днях тижня

Всі великі домашні справи можна розподілити по днях тижня. Наприклад, так: в понеділок – випрати білизну, у вівторок – вимити санвузли, в середу – купити продукти, в четвер – помити підлогу, в п’ятницю – протерти пилюку та пройтися порохотягом. Це допоможе уникнути авралу та звільнити суботу і неділю для відпочинку.

8. Знайдіть свою “точку безладу”

безладу

“Точка безладу” визначає кількість речей, яку людина або сім’я в змозі тримати в порядку. Ця межа у кожного своя. Наприклад, ви можете тримати під контролем лише невелику кількість речей, і варто трохи перевищити цю кількість – як вдома постійно утворюється безлад. Якщо у вас низька “точка безладу”, то спершу скоротіть кількість речей в будинку, а потім вже визначте для кожної речі своє місце.

9. Позбувайтеся як мінімум від 20-30 речей кожного місяця

безладу

Щомісячно у кожної сім’ї в будинку накопичується велика кількість непотрібних речей. Це може бути пакування, рекламні листівки, газети та журнали, дрібні сувеніри й т. д. А тому варто хоча б раз на місяць брати в руки коробку, обходити з нею всю квартиру та складати в неї мінімум 20-30 речей, які ви не використовуєте і які вам вже не шкода викинути.

10. Виділіть кожному членові сім’ї свій контейнер для речей

Виділіть кожному членові сім’ї зручний контейнер, куди він міг би складати ті речі, якими регулярно користується, наприклад, ключі, телефон, картки та ін. Так їм легше буде підтримувати порядок і не витрачати час на пошуки речі, що загубилась у будинку.

11. Займайтеся “сортуванням” речей окремо по їх категоріях

Час від часу необхідно також проводити “сортування” особистих речей і предметів. Тільки робити це краще по категоріях, визначивши для кожної свій день: тоді це не займе багато часу, а крім того, вища ймовірність, що ви не кинете справу на півдорозі.

Почати краще з власного одягу. Розділіть його на маленькі підгрупи: спідня білизна, штани, сукні, верхній одяг і т. д. Якщо вільного часу у вас не так багато, можна витрачати по пів години на день на кожну підгрупу. Обов’язково доведіть справу до кінця, і тоді ваш дім потішить вас великою кількістю вільного простору і тими речами, які вам дійсно потрібні.

12. Використайте “коробку переселення”

безладу

Щоб менше часу й сил витрачати на розкладання предметів з інших кімнат по своїх місцях, візьміть коробку/контейнер і складайте усі ці речі туди. Коли закінчите з наведенням ладу, візьміть цю коробку і рознесіть речі по своїх місцях.

13. Позбавтеся від стихійних острівців зберігання речей

безладу

Іноді за деякими речами досить стихійно закріплюються місця їх зберігання. Наприклад, це можуть бути ліки, які ми використовуємо в цей момент, книги, які зараз читаємо, або ж дитячі вироби за останні кілька тижнів. Щоб такі стихійні острівці зберігання не порушували наш порядок, важливо їх ліквідовувати та визначити для кожної речі в будинку своє місце. Для ліків можна завести невелику коробочку, книги перемістити на полицю, а з малюнків влаштувати виставку на стіні або сховати в шафу.

Які з порад ви вирішили взяти на озброєння?

За матеріалами

ТУТКА - Відпочивай корисно
13 правил чистоти для тих, хто вже зневірився у справі домашнього прибирання