9 найбільш частих помилок в перукарні, котрі можуть коштувати нам зіпсованого волосся

В середньому людське волосся росте зі швидкістю 0,35 мм за день. Якщо вам у перукарні помилково 5 см відстрижуть, знадобиться 5 місяців, щоб знову його відростити. І багатьом людям, які мали неприємний досвід у перукарні, досить важко його забути. Та не завжди це — помилка майстра-перукаря, а навпаки — провина повністю падає на нас.

Тутці було цікаво почитати думки перукарів саме на цю тему. А в бонусі читайте поради про те, як рідше мити голову.

1. Обираємо неправильну зачіску

волосся

Певні зачіски підходять лише для певного типу волосся. Скажімо, густе волосся стрижуть рівно, тонше — шарами. Перукарям про це абсолютно достеменно відомо, тож варто прислухатися до їх професійних порад замість наполягати підстригти вас саме як улюблену зірку чи модель. Саме такого вигляду, як хочеться вам, вам точно не вдасться досягти.

  • Наприклад, святкові/весільні зачіски доповнюють штучним волоссям чи дівчина на фото вже і до цього мала густе, блискуче волосся. Якщо у вас коротке/м’яке/тонке/рідке волосся, ефект повторити не вдасться. Те ж саме відноситься і до певних стрижок: звісно, можна зробити приблизну копію, але, так само як на картинці, — навряд.
  • В Інстаграм усі зачіски чи фарбування ідеально зроблені та оброблені, проте в реальному житті таке рідко трапляється. До того ж воно дороге та займає багато часу. За одне фарбування не вдасться змінити звичний чорний колір на “всі кольори веселки”. І помилково вважати, що одне висвітлення забезпечить вам “ідеальний блонд”. А перукарі не можуть передбачити, як ваші пасма відреагують на процедуру.
  • Якщо вам подобається зачіска/стрижка моделі, закрийте її обличчя пальцями та переконайтеся, що вам припала до смаку саме шевелюра, а не гарне личко.
  • Пригадую одну свою 90-літню клієнтку — Фріду. Щотижня вона приходила до мене з фото Джессіки Білл та просила “зробити їй так, як у неї”. Я пробувала, бабуся ж щоразу залишалася глибоко розчарованою.

2. Одягаємо невідповідні речі

волосся

Перукарі радять одягатися до них так, як ви ходите звично, адже зачіска має пасувати до образу. Носите кежуал-речі — одягніть в перукарню саме їх, а не сукню, яку витягуєте з шафи раз на рік.

  • Не одягайте худі чи водолазок, якщо можете зняти їх — можна. Вони дещо заважають, якщо я намагаюся пофарбувати чи підстригти вас.
  • Чоловіки, будь ласка, защеплені сорочки з краватками? Звісно, класично, вишукано, та насправді дуже важко їх не намочити. За можливості уникайте такого одягу, коли збираєтеся до перукарні.

3. Не можемо нерухомо сидіти

Якщо людина невпинно крутиться в кріслі чи озирається, перукареві дійсно важко працювати. Сидите на стільці, закинувши ногу на ногу та схрестивши руки — стрижка буде коротшою з одного боку. Якщо майстер користується машинкою для стрижки, краще взагалі закам’яніти й не рухатися.

  • Моє болюче місце — клієнти, які під час стрижки без угаву крутять головою. Ви просите їх сісти рівно, поправляєте голову, а вони знову поглядом ковзають донизу. Лиш знову поправите голову — вони поглядом вже лізуть догори, намагаються поглянути: “Що ж вона там таке робить”, і за очима голова також рухається вгору. Знову поправите голову — і вони знову й знову за своє. І ще неправильно під час миття голови крутити нею, щоб “допомогти”. Ви аніскілечки не допомагаєте, лиш воду на себе розбризкуєте.
  • Не рухайте головою! Розмовляйте, та не крутіть нею! Якщо хочете пчихнути чи ще щось інше — попередьте мене, будь ласка.

Читайте також: 9 порад від професійного перукаря, чиїми порадами ми обов’язково скористаємося при створенні краси

4. Ми дуже емоційні

волосся

Коли жінки зазвичай приходять до стиліста? Правильно — коли на романтичному фронті біда. Кардинальна зміна зачіски має допомогти їм відпустити минуле та повернути віру в себе. Все ж, біль після невдалих стосунків — не найкращий порадник при зміні зачіски.

  • Не приходьте до перукаря розлючені, коли хлопець образив вас, не варто підстригати довге волосся до короткого піксі та доводити йому, що вам добре і без нього. Якою б прекрасною не була ця зачіска — ви зненавидите її, будете плакати та проклинати нас, бо ми дозволили вам так підстригтися. Тож не дивно, що перукар намагатиметься заспокоїти вас та переконати не робити необдуманих рішень, запропонує альтернативний варіант чи попросить взагалі не обрізати волосся.
  • Називаю це “правилом чубчика”
    – Хочу зробити чубчик!
    – Супер. Ви до цього його носили?
    – Ні.
    – Добре, давно вже хочете його?
    – Ні, сьогодні вирішила.
    – Щось сталося?
    – Розійшлася з хлопцем!
  • Певні клієнти звертаються до мене, щоб я повністю змінила їх стиль. У 99% випадків вони плачуть та кричать на мене. 85% дівчат повертаються та вибачаються — місяць минув, вони звикли до змін. Я думала, що втратила постійних клієнтів, та через пів року люди приходили з вдячністю, дуже задоволеними після змін. Так тривав мій перший професійний рік. Сьогодні я стала мудрішою, тож тепер прошу їх показати мені, чого б їм дійсно хотілося.

5. Приходимо до перукарні з гелем для волосся

Якщо клієнт кілька днів не мив голову, перукареві буде важко оцінити стан волосся та підібрати відповідну зачіску. Жир обважнює волосини, майстер не може проаналізувати їх первісний стан. Такий самий ефект дають гелі та засоби для укладки.

  • Не варто непомірковано наносити на волосся різні засоби, навіть якщо це і “натуральна кокосова олія”. Найчастіше такі продукти завдають більше шкоди, аніж користі, мені потрібно 29 разів помити вам голову, щоб вимити той жирний шар.
  • Колись до мене прийшла клієнтка та забажала 0 відтінок, попередньо попросивши не чіпати коренів. Чому? Вона нанесла на них якийсь гель. Ніякого стосунку останній до волосся не мав, а що це було, вона відмовилася сказати. Я зробила все, як вона просила, і спитала, чи вона задоволена. Жінка додала: “А не можна трошки нанести і на верх?” Я відмовлялася, пояснювала, що це нереально зробити, вона наполягала — я капітулювала. В мене так нічого і не вийшло: фарба стікала по “новітньому засобу”. Я попередила клієнтку, що якщо продовжу, прийдеться все відстригти. Тоді вона заспокоїлася.
  • Приходьте до нас з чистим волоссям — не одягайте на нього шапку, нічого не наносьте.

6. Не уточнюєте довжину

волосся

Для більшості перукарів стан вашого волосся важливіший за його довжину, тож вони легко відстригають всі пошкоджені кінчики. Якщо клієнт цього не розуміє, пізніше його неодмінно спіткають неприємності. Чітко поясніть перукареві, скільки сантиметрів волосся ви хочете відрізати та чи хочете цього взагалі.

Якщо ви хочете оновити стрижку в того самого майстра, нагадайте йому про неї — він обов’язково зробить правильну довжину.

  • Пригадайте собі, який той сантиметр! Ви кажете, що хочете відстригти стільки, та не уявляєте, яка це реально довжина.
  • Люди справді не розуміють, що дюйми чи сантиметри для них і для нас — різні речі.

7. Ми не готові дбати про фарбоване волосся

волосся

Після фарбування волосся слабшає та потребує особливого догляду. Найперше, шампунів без сульфатів та спирту. Та багато жінок нехтують цим та використовують звичайні засоби. А потім скаржаться, що дорога фарба швидко змилася.

  • Люди, які 6 годин сидять в кріслі, платять 400 $ за незвичайні блакитні, рожеві чи фіолетові відтінки, але відмовляються від спеціальних засобів догляду, до такого фарбування ще не готові. Своїм клієнтам я завжди раджу тільки те, що їм справді необхідно. Ми в салоні самі робимо шампунь та кондиціонер зі спеціальних інгредієнтів. Якщо такий відтінок волосся мити простим шампунем із супермаркету, колір може змитися після першого миття, адже в таких засобів вищий рівень pH.
  • Професійна косметика для волосся більш концентрована, тож технічно ви економите гроші. І, будь ласка, БУДЬ ЛАСКА, будь ласка, купуйте її в салоні. На ринку сьогодні стільки підробок!

8. Не розповідаєте про власні експерименти з волоссям

волосся

Декотрі жінки соромляться осуду від перукаря за те, що вони фарбували волосся дешевими фарбами з мас-маркету. Та краще не брехати, якщо ви хочете зберегти волосся цілим чи не отримати несподіваний колір зачіски.

  • Не обманюйте про фарбу, яку наносили на волосся (в тому числі хну) та засоби, якими ви користуєтеся. Перукар все одно дізнається і все зрозуміє (дійсно, як могло “природне” волосся стати помаранчевим замість білого), а вам буде дорожче виправляти ситуацію.
  • Мама працювала з новою клієнткою та запитала її про попередній колір. Жінка розповіла, що кілька років тому фарбувалася в русявий відтінок, кілька місяців тому висвітлила, і збоку несподівано знову “виліз” коричневий. Мама нанесла засіб на волосся, загорнула у фольгу — і проступив зелений відтінок. Поцікавилася: “Ви під час висвітлювання фарбувалися у блакитний?” Жінка ствердно кивнула. Мама змушена була підбирати нову суміш відтінків, щоб мінімізувати зелений фон та виконати бажання клієнтки. Так і час витратила, і дорожчі засоби використала (за свій рахунок), і наступного клієнта відмінила.
  • Прийшла жіночка, божилася, що не користувалася засобами з мас-маркету, забажала новий відтінок, і в прямому сенсі цього слова обпеклася: фарба вступила в реакцію з висвітлювачем. Втратила все волосся. Перукар вас не осудить, та він відповідальний і за ваше здоров’я!

9. Сперечаєтеся з перукарем

Майстри та стилісти довго навчаються: вивчають усе про типи волосся, поєднання кольорів та типи зачісок. Тому неввічливо вчити їх, як стригти чи фарбувати. Проте якщо зауважили помилку — обов’язково вкажіть на неї.

  • Не розмовляйте, як пацанки чи хулігани — це дуже неввічливо. Опишіть, що б ви хотіли. А гарний майстер чи барбер зрозуміє та зробить все, як слід.
  • Якщо вам щось не сподобалося, ви чимось незадоволені, прийдіть до мене та скажіть це тет-а-тет максимум 2 дні після послуги. Ми все виправимо в кріслі чи запросимо на поміч більш кваліфікованого спеціаліста. Лиш не мовчіть…
  • Найгірше, що може зробити клієнт — привести з собою маму чи подругу. Я робила одному хлопчику таку самісіньку стрижку, як він показав на картинці (короткі скроні, несиметричні боки, густа маківка), коли позад мене крикнула його мама й почала вимагати підстригти його коротше. Я пояснила, що якщо зроблю коротше, буде зіпсовано усю картину стрижки, а вона відрекла, що викладає курси перукарської майстерності в коледжі. Я відповіла: “Будь ласка, тоді покажіть мені, як треба”. Пані ніяково взялася за ножички, тож я змушена була показати їй, як правильно їх тримати. Вона знітилася, заплатила мені за роботу та згодилася на мій варіант. Через кілька днів прибіг і хлопчик: подякував, що я її не послухала.

Бонус: Професійна порада щодо миття волосся

клієнт

  • Не мийте голову щодня — двох разів на тиждень цілком досить! Природна змазка голови — це не жир і не бруд, вони — захист, і якщо завдяки шампуням чи іншим продуктам вимивати їх з голови так часто, ви пересушите шкіру голови. Наступного дня після миття проскрабуйте волосся водою, нанесіть на кінчики кондиціонер. З часом шкіра звикне до такої процедури.

А у вас були такі випадки, коли ви після перукарні боялися глянути на себе в дзеркало? Чи задоволені ви своїм волоссям зараз?

Джерело

ТУТКА - Відпочивай корисно
9 найбільш частих помилок в перукарні, котрі можуть коштувати нам зіпсованого волосся