7 вчителів, які вклали в свою роботу всю душу

Ніхто не буде сперечатися з тим, що майбутнє людства — за дітьми. І люди, які відповідальні за те, щоб із цим майбутнім було все добре, — вчителі. Деякі з них настільки люблять свою професію, що виходять за рамки звичайних методів викладання, і результати такого підходу часом бувають просто неймовірними.

У Тутка знають, що гарні вчителі зустрічаються набагато частіше, ніж байдужі. А деякі вчителі настільки класні, що потрапити до них мріє будь-який школяр, та й багато дорослих не відмовилися б. А в бонусі ми покажемо, що зробила вчителька, яка дуже-дуже скучила за своїм учням.

1. Олександр Жук викладає інформатику дітям з вадами слуху

Олександр Жук в 2018 році був визнаний кращим вчителем України, хоча в дитинстві збирався стати економістом, а школу до 9-го класу не любив. Але випадкова зустріч з підлітком, який спробував щось сказати йому мовою жестів, настільки вразила Олександра, що крім економічної освіти він вирішив здобути психологічну, а заодно і кваліфікацію сурдопедагога.

Уже 10 років Олександр викладає інформатику дітям з вадами слуху. Його учні програмують, працюють над проектами в сфері екології, знімають кліпи, малюють. При цьому у самого вчителя комп’ютера вдома немає — це принципова позиція, яка дозволяє педагогу розділяти роботу і сім’ю.

Читайте також: Найкоротші літературні шедеври

2. Мокуду Мачаба ходила в школу босоніж, а зараз її учні пишуть програми на сучасних ноутбуках

Мокуду Мачабі треба було пройти дуже непростий шлях: від дівчинки з бідної сім’ї до лауреата Національної педагогічної премії Лімпопо і фіналіста конкурсу з призом $ 1 млн. На навчання Мокуду ходила босоніж, з мішком з-під рису замість портфеля. Вона завагітніла в 15 років і була змушена покинути школу, але після народження дитини повернулася і стала відмінницею. Закінчивши коледж, дівчина почала викладати. Коли Мокуду прийшла на роботу, щоб отримати доступ в Інтернет доводилося користуватися мобільним телефоном. Але завдяки її наполегливості та знанням, а також талантам її учнів, в класах з’явилися ноутбуки, широкосмуговий доступ до мережі, а школярі отримали можливість спілкуватися зі студентами з різних країн через освітні платформи.

3. Учитель історії використовував неприємний інцидент, щоб дещо пояснити учням

вчителі

«Вийшли з мого класу. Негайно!” – волав мій учитель історії містер МакВей, добрий і спокійний чоловік, який ніколи не підвищував голос. Він кричав на двох підлітків, які з шумом увірвалися в клас і перервали урок про римлян, або німців, або золоту лихоманку… Вони поводилися голосно, агресивно і були явно чимось незадоволені. Це сталося дуже давно, тому я не пам’ятаю всіх подробиць. Але швидше за все причина крилася в результатах їх тестів з історії.

Деякий час учитель і хлопці кричали одне на одного, а нам було дуже ніяково. Коли хлопці пішли, педагог сказав: «Мені дуже соромно, що вам довелося це бачити. Я повинен буду розповісти директору. Будь ласка, візьміть аркуші паперу і напишіть, що сталося на ваших очах. Якомога докладніше опишіть цих двох».

Коли ми здали аркуші, сталося щось неймовірне. Учитель почав перераховувати на дошці всі наші описи, і з’ясувалося, що в них безліч протиріч. Колір волосся, одяг, фрази… Він сказав: «Дивіться, це все — описи про подію, яка відбулася кілька хвилин тому. Уявіть, що вас запитують про щось, що сталося кілька тижнів, місяців або років тому. Навіть очевидці можуть помилятися». Ця ситуація підірвала мій мозок і навчила більш скептично ставитися до свідчень очевидців.

4. Мохаммед Аль-Файф викладає з лікарняного ліжка, борючись з раком

37-річний Мохаммед Аль-Файф, викладач арабської мови в початковій школі Ер-Ріяду, змушений вести заняття дистанційно, тому що прямо зараз проходить курс хіміотерапії та бореться з раком. У міністерстві освіти Саудівської Аравії відзначили, що приклад Мохаммеда допомагає учням зрозуміти, що хвороба не перешкода для нормального життя. І можливо, він надихне їх на вивчення засобів боротьби з раком в майбутньому.

5. Скотт Геберт застосував ігрові методи в навчанні та став кандидатом на одержання призу $ 1 млн

вчителі

Викладач з канадської школи увійшов у число 10 фіналістів конкурсу Global Teacher Prize, який називають Нобелівською премією для вчителів. Будучи підлітком, Скотт Геберт не дуже любив вчитися, а гарні оцінки отримував швидше заради батьків. Коли він знову прийшов в школу вже як педагог, вирішив застосувати навички програмування ігор до процесу навчання.

Він перетворив свій клас на учасників рольової гри, що розтягнулася на цілий рік. Його підхід дав вражаючі результати, а Скотт витратив незліченну кількість годин на свій веб-сайт, канал на YouTube, кілька блогів і спільнот, в яких ділиться своїм досвідом з іншими педагогами.

6. Майкл Доґґетт записує реп-кліпи для своїх учнів, а недавно відомий репер вручив йому $ 30 000

вчителі

Викладач англійської мови Майкл Доґґетт з Кларксбургу вже кілька років використовує нестандартний метод навчання: він записує реп для своїх учнів і заохочує їх давати відповіді у віршованій формі. Майкл каже, що цей підхід дає дітям можливість мислити творчо і нетрадиційно, чого дуже важко добитися звичайними способами. А недавно відомий хіп-хоп-виконавець Chance the Rapper вручив йому нагороду $ 30 000 в рамках Національного тижня подяки викладачам. Церемонія проходила віртуально, і оголошення переможця переглядали понад 11 млн підписників музиканта.

Бонус: вчителька з міста Гарлем в Нідерландах настільки скучила за своїми 23 учням, що зв’язала мініатюрні фігурки кожного з них

вчителі

Ми дуже сподіваємося, що у вас в школі теж  є такі вчителі. Розповісте нам про них?

За матеріалами

ТУТКА - Відпочивай корисно
7 вчителів, які вклали в свою роботу всю душу