6 методів прибирання для тих, котрі хочуть зробити цей процес легким та ефективним

Прибирання — корисна навичка, яка впливає на настрій і продуктивність. Науково доведено, що люди відчувають більше стресу в захаращених кімнатах, аніж в чистих.

Тутка прагне зробити життя своїх читачів легшим та зручнішим, тож знайшли способи ефективного прибирання приміщення. А в бонусі шукайте методи мінімалістів.

1. Метод групування або круговий

прибирання

Найперше розділіть всі обов’язки на 3 чи більше груп. Запропонуємо таке:

  • Напишіть всі справи на картках та поставте до коробки: обов’язкові щоденні зобов’язання покладіть до маленької коробки, щотижневі — до середньої, і до найбільшої — сезонні або нечасті справи. Останню радимо поділити ще на дві підгрупи: ті, які робимо кожного сезону та раз на рік.
  • Ділимо ящички на підкатегорії: “сьогодні” – сюди покладемо ті, які варто виконати за сьогоднішній день. Далі підуть щотижневі, щомісячні, і врешті щосезонні справи.
  • Визначилися з маленьким колом — переходьте до середнього і великого.
  • Щоранку чи краще звечора, перевіряйте та пересортовуйте картки. Виконавши їх за день, ввечері повертайте на місце (окрім щоденних). І переходьте до наступних.
  • Не починайте дня, допоки не перевірите, що ви переглянули всі карточки та нічого не забули.

2. Метод прибирання “Чернець, який досягнув досконалості”

Цей метод допоможе не відкладати на завтра ваші справи та побороти тривожність. Щодня після ранкової молитви буддійський монах впродовж 20 хвилин займається домашніми справами: замітає підлогу, миє посуд, вікна. Нічого особливого, як і всі ми. Та є одна суттєва різниця.

Після сплину 20-ти хвилин вони припиняють займатися цими справами, навіть якщо не завершили. Вони не прибирають заради самого прибирання — вони перетворюють його на елемент медитації.

Читайте також: 12 порад для чистоти і блиску від людей, які знаються на прибиранні

3. Принципи Кайзена

прибирання

Кайзен — це практика, яку розробили на японському машинобудівному концерні, щоб правильно зорганізувати робочий процес та витратити якомога менше грошей.

Вона базується на принципі 5S:

  • 1S: Розсортувати. Поділити на першочергове та другорядне.
  • 2S: Систематизувати. Поскладати зручні речі задля якісного та швидкого їх застосування.
  • 3S: Підтримувати чистоту. Щодня намагатися тримати дім в чистоті.
  • 4S: Стандартизація. Правила чистоти та прибирання мають стосуватися усіх членів сім’ї, як і ефективні рішення, які мають застосовуватися на практиці.
  • 5S: Удосконалення принципів. Навички прибирання мають удосконалюватися й щодня ставати більш ефективними.

4. 20 хвилин щодня впродовж 30 днів

прибирання

Не хочете прибирати вдома більше, ніж 20 хвилин щодня? І не треба — з цим методом ви зможете підтримувати чистоту щодня з мінімумом зусиль.

  • Перед вхідними дверима повісьте невеличкий аркушик паперу, де будете записувати всі нові предмети, які з’являються вдома. Час від часу сортуйте їх і кладіть на місце.
  • Мийте посуд після кожного прийому їжі.
  • Періть речі щодня. Розсортовуйте речі щодня, щоб не прати потім 200 рушників і шкарпеток.
  • Насвистуйте, наспівуйте собі під час прибирання, увімкніть музику — так прибирання стане радісним процесом.
  • Наведіть таймер, щоб уникнути 3-годинного прибирання.

Так ви і час зекономите, і в чистому домі будете перебувати.

5. Потижневе зональне прибирання

Розділіть дім на зони:

  • Зона 1: Вітальня, ванна, спальня.
  • Зона 2: Кухня, будь-яка кімната (наприклад, дитяча)
  • Зона 3: Їдальня, вітальня
  • Зона 4: Інші приміщення (кладова, пральня тощо).

Кожній зоні присвятіть щонайменше 30 хвилин. В понеділок розпочніть із зони 1, вівторок — на вибір. В середу відпочиньте або перейдіть до зони номер 2. Так вам вийде в тиждень 4 дні для прибирання, а 3 – для відпочинку.

5. Метод готельної прибиральниці

прибирання

Підходить для тих, хто хоча прибрати все й одразу. Найперше треба зорганізувати та скоординувати всі свої дії. Розпочати варто з найбільш віддалених куточків квартири чи будинку.

  • Перше: Викиньте сміття, витрусіть килими та покривала.
  • Друге: Коли пилюка осіла, витріть її спеціальними засобами.
  • Третє: Застеліть ліжко, пройдіться порохотягом.
  • Важкодоступні поверхні вичистіть ватними палочками та зубними щітками.

Бонус: Як організувати ваше повсякдення та зменшити хаос

Зробіть своє маленьке помешкання більшим

прибирання

Автором цього методу є популярна китайська дизайнерка Лу Вей. Нещодавно вона написала книгу, де описала, як складати речі, не захаращуючи простору. Напишемо її найдієвіші рекомендації:

  • Облаштуйте вбудовану стінну шафу, а не окремий гардероб — так до цього елементу дизайну буде привертатися менше уваги.
  • Використайте висоту: вертикальні полички допоможуть набагато ефективніше організувати простір.
  • Приклейте наліпки. Так всі знатимуть, що всередині кожної шухляди.
  • Зробіть “часові капсули”: у спеціальних шухлядках зберігайте дорогі серцю спогади.

Японський метод: 1 людина – 1 сумка

прибирання

Фуміо Сасакі практикує мінімалістичний спосіб життя. Він рекомендує радикальний спосіб розвантаження — не купуйте речей, без яких ви легко можете обійтися. За ним, забезпечне себе тими предметами, які б ви взяли з собою під час землетрусу.

Котрий метод найбільш ефективний для вас?

За матеріалами

ТУТКА - Відпочивай корисно
6 методів прибирання для тих, котрі хочуть зробити цей процес легким та ефективним