Зараз така кількість модних книг з психології, що прочитати їх всі неможливо навіть при великому бажанні. А щоб випробувати всі поради на практиці, не вистачить життя. Та ще й половина з них може виявитися марною тратою часу.
Ми в Тутка вирішили спростити завдання та дізнатися, які психологічні засоби дійсно працюють. А в бонусі — не найбільш корисний, але цікавий трюк, і спробувати його захочеться обов’язково.
- Використовуйте «я-висловлювання», а не «ти-висловлювання». Наприклад: «Ти зробив це неправильно, спробуй ще раз». Людина відчуває, що ви її звинувачуєте. Спробуйте так: «Я не впевнений, що це правильно, спробуймо ще раз». А замість «Скажи, якщо потрібна буде допомога» я зазвичай кажу «Скажи, якщо я можу ще чимось тобі допомогти».
- Я завжди посміхаюся, коли до мене підходять люди, тому вони думають, що я радий їх бачити. Це допомагає налагодити розмову та завести багато гарних знайомих.
- Якщо до вас потрапив запальний і грубий клієнт, скажіть, як ви цінуєте його терпіння та розуміння. Він подумає: «Так, я терпляча людина, яка ставиться до всіх з розумінням» — і почне поводитися саме так.
- Якщо хтось веде мову про речі, в яких я добре розбираюся, намагаюся ставити навідні запитання. Так я не прославлюся хвальком, а інша людина отримує задоволення, що може показати свої знання.
- При розмові копіюйте міміку співрозмовника. Тільки це має виглядати природно, і тоді ви справите приємне враження.
- Коли просите незнайомця про допомогу, переходите відразу до справи, а потім вже обмінюйтеся люб’язностями. Зазвичай люди починають: «Добрий день, вибачте, будь ласка, чи не підкажете…» Це звучить фальшиво.
- Якщо вам щось показують, злегка відкрийте рот. Сильно не треба, на сантиметр досить. Так буде здаватися, що ви зацікавлені.
- На роботі була дівчина, яка мені дуже подобалася. Щоразу при зустрічі я пропонував їй її улюблені цукерки. Я повторював це тижнями. І ось одного разу вона знайшла мене та вибачилася за те, що потурбувала, але їй захотілося прийти побачитися перед недовгим від’їздом.
- Коли людина мені щось розповідає, я не перебиваю та не даю зайвих питань. Так я отримую навіть більше інформації, ніж якщо буду прискіпливо випитувати.
- Позіхання заразливе. Я спеціально позіхаю, щоб заловити людей, які дивилися на мене.
Читайте також: Якими рисами мудрі жінки прив’язують до себе чоловіків
- Якщо клієнт розгніваний, просто дайте йому виговоритися. Не перебивайте, але іноді скажіть щось типу: «Добре», «Я розумію». Зробіть замітки та наприкінці резюмуйте сказане. Більшість розгніваних клієнтів просто хочуть знати, що ви дійсно звернули увагу на їхню проблему. Якщо людина телефонує знову через певний час, я питаю, чи розв’язалося їх питання минулого разу. Зазвичай всі приємно дивуються, що я пам’ятаю їх.
- Якщо ви берете участь в змаганні, спортивному або іншому, і ваш противник вас перевершує, скажіть йому схожі слова: «Ти сьогодні на висоті! Як у тебе виходить?» Зазвичай людина робить це все на автоматі, а після вашого питання почне думати про свої дії та може помилитися.
- Насправді не потрібно багато говорити, щоб підтримати розмову. Просто час від часу повторюйте фразу співрозмовника як запитання. Я навчився цього на майстер-класі по переговорах.
- Я навчилася у Періс Хілтон: якщо вас просять зробити щось, чого ви не хочете, погодьтеся, але зробіть це погано. Більше вас не будуть просити. Користуюся цим трюком вже 10 років.
- Перш ніж просити когось про велику послугу, попросіть про якусь просту послугу.
- Наприклад, у вас прохолодні стосунки з колегою, але ви знаєте, що вона знавець Excel і сама говорить про це без угаву. Просто попросіть її допомогти з формулою Excel, і вона радо зробить це. Людям подобається почуватися корисними.
- Це більше для батьків або людей, наділених владою. Найкращий спосіб змусити когось зробити щось — це дати йому вибір. Перерахуйте купу безглуздих варіантів і той, що ви вважаєте найкращим. Завершіть словами: «Мені особисто подобається цей варіант, але вибирати, звичайно, тобі». У 99% випадків людина вибере той, який вам потрібен, але буде вважати, що прийняла рішення сама.
- Якщо ви не хочете продовжувати розмову з кимось, дивіться на середину чола свого співрозмовника, як ніби там щось є. Він відчує себе некомфортно та постарається закінчити розмову. Я завжди роблю це з людьми, від яких не в захваті.
- Я помітила, що люди дозволяють допомагати їм, якщо думають, що я роблю це з егоїстичних міркувань. «Дозволь мені зварити для тебе їсти! Мені треба потренуватися в приготуванні цієї страви!»
- Коли вас хтось дратує, просто погоджуйтеся з ним, і неважливо, що ця людина каже. Якщо не розпалювати вогонь, у неї швидко пиха зійде.
- Іноді мовчання на переговорах йде вам на користь. Свого часу я випробувала хитрий трюк з директором. Я висловила йому свою точку зору, він щось пробубонів і замовк. Ну я теж промовчала, і врешті-решт шеф поступився. Якби я заговорила першою, то, швидше за все, отримала б відмову.
Бонус: не найкорисніший, але дуже цікавий трюк
- Дивіться людям в очі при розмові та дайте їм щось в руки, — вони обов’язково візьмуть це. Мене так ледь не звільнили, тому що я розмовляв з начальником і просто простягнув йому мішок зі сміттям. Я пішов, а він ще хвилину не міг зрозуміти, що сталося. Єдина причина, по якій мене не звільнили, — він так і не зміг зрозуміти, хто йому віддав цей мішок. Сказав, якщо дізнається, відразу вижене. Ну, вже пройшов місяць.
Якими психологічними хитрощами ви користуєтеся в житті?