10 таємниць про роботу, які директори не бажають нам відкривати. А менеджери з ринку праці — залюбки

Будьмо відверті, ніхто не знає всіх тонкощів, коли наймається на нову роботу. Та і немає універсальних видань, як навчать, як варто поводитися, а як — категорично не рекомендується. Декотрих речей насправді можна навчитися лише методом спроб та помилок. Звісно, кожен знає, що треба бути комунікабельним та ввічливим, та важливо знати, як реагувати на хитрі слова керівника.

І сьогодні Тутка поділиться цікавими фактами поводження на роботі. І вже завтра ви будете у всеозброєнні.

1. Не спішіть погоджуватися на підвищення

роботу

Насправді підвищення на посаді чи надбавка до зарплатні — це додаткові обов’язки, які ви можете бути ще неготовими на себе взяти. Подумайте, чи доречні вони саме у цей час та чи ви маєте достатньо навичок, щоб впоратися з новими посадовими справами. А можливо, ви не дуже любите актуальну роботу та вже шукаєте нову. А може, ви й не бажаєте стрімкого просування вгору по кар’єрній драбині та обожнюєте свою дійсну посаду.

Якщо зважилися відмовитися від грошового заохочення — чесно поясніть керівникові чому. Поясніть, чому відчуваєте, що не зможете виконати нові доручення, які вміння вам ще треба розвинути. Висловіть зацікавлення та співпереживання справам компанії. Нехай керівники не подумають, що ви бажаєте накивати п’ятами з компанії.

2. Ваш менеджер не несе відповідальності за те, що вас звільнили

У великих компаніях за різні сектори бізнесу відповідають численні менеджери. Вони керують командою та її роботою, однак не впливають на плинність кадрів. Якщо вас спіймали на нечесній грі — ви справді можете втратити роботу. Однак перед звільненням можуть запропонувати пройти через систему підвищення продуктивності.

І навіть якщо ви втратите роботу, це не буде одноосібним рішенням вашого менеджера. Останній проводить нараду з директором, роз’яснює усю ситуацію, яка склалася, і вже потім виноситься остаточний вердикт. Та якщо ви працюєте на стартап-проєкті, де СЕО-менеджер — ваш безпосередній керівник, процес звільнення може бути значно швидшим.

3. Навіть якщо ви найкращий — підвищення буде не відразу

роботу

Багато випускників приходять на роботу та думають, що одразу, за декілька місяців, побудують успішну кар’єру. Та компанія не мусить одразу визнавати ваші знання й заслуги та просувати вас вище по званню. Вона буде стежити за вашою роботою, чи виконуєте ви усі поставлені перед вами цілі.

Не забувайте: ви починаєте все з чистого аркуша та мусите себе гарно зарекомендувати. Не очікуйте на підвищення у перші 1-2 роки. Зрозумійте, що перед вами є працівники, які заслужили на нього більше.

Читайте також: 14 доказів того, що режисери фільмів уявлення не мають, як люди інших професій заробляють свій хліб

4. ІТ-персоналу ймовірно багато чого відомо про вашу онлайн-активність

роботу

Скажемо відверто: усе, що ви робите в мережі, відбивається в ІТ-відділі та безпосередньо у керівництва. Електронні листи новачків архівуються, навіть особисті. Перевіряються усі пошукові запити в Інтернеті, і нічого не зміниться, навіть якщо ви очистите історію браузера. Якщо ви під’єднані до Wi-Fi мережі компанії, активність з телефона також буде відстежуватися.

А ще певні фірми встановлюють таке програмне забезпечення, котре запам’ятовує кожне слово, яке ви набираєте на клавіатурі, й зберігає усе на “хмарі”. І якщо ваша історія пошуку невідповідна до робочих планів — чекайте біди. Перевіряється і ваша робоча активність в мережі, і якщо вона недостатня, про це повідомляється менеджеру.

5. HR-відділ не допоможе вам, якщо це перевищує його посадові обов’язки

HR-відділ (в перекладі з англ. Human Ressources — відділ, який керує персоналом та їх взаємостосунками, — прим.перекл. Тутка) — це сектор у компанії, до якого можна звернутися, якщо ви зазнали дискримінації на роботі чи якщо бажаєте пройти курси підвищення кваліфікації. Та не сподівайтеся, що вони розв’язуватимуть проблеми, які ви маєте безпосередньо зі своїм керівником відділу. Вони напряму залежать від керівництва та стежать найперше за тим, щоб усі поводилися згідно із законом.

І якщо ви поділитеся з ними протиправними діями своїх колег, вони можуть порушити конфіденційність, адже змушені будуть звернутися до вищої влади фірми та розкрити усю історію. Тож будьте готовими, що у випадку аб’юзу чи расової дискримінації про вашу справу знатиме багато людей.

6. Камери спостереження іноді бувають несправжніми

роботу

Встановлення відеонагляду — досить коштовне задоволення і для великих компаній. А маленьким — і поготів. Тому замість справжніх встановлюють фальшиві. Вірогідно, вони мають відігнати потенційних злодіїв чи змусити їх подумати двічі.

Все ж, навіть бандити навчилися розрізняти підробку та справжню камеру відеонагляду. Тож замість активних камер, фірми часто встановлюють зламані, а останні на вигляд точнісінько як не поламані. І ще додамо, що на великих підприємствах не завжди перевіряють те, що камери фільмують в реальному часу, а пізніше переглядають запис. Тож якщо не трапиться чогось жахливого та не втрутиться поліція, ніхто так і не довідається, хто вкрав ту останню булочку.

7. У керівника — свої улюбленці, хто б і що там не казав

роботу

Хоча директор і старається зберігати нейтральну позицію щодо кожного з підлеглих, в нього обов’язково є улюбленці. Й іноді вони про це відкрито висловлюються. Якщо ви не належите до цього списку — не стрибайте вище голови та не переймайтеся через це. Вашій посаді нічого не загрожує, якщо ви не входите до списку фаворитів шефа.

І навіть якщо він більш прихильний до ваших колег — не беріть цього близько до серця.

8. Прийти вчасно — це прийти 15 хвилин заздалегідь

роботу

Прийти на роботу завчасно на 15 хвилин дасть вам найперше можливість самоорганізуватися. Ви матимете час ввімкнути комп’ютер, розписати пріоритети на день, завітати на кухню, щоб зробити собі ранкову каву. Мозок матиме досить часу, щоб завантажитися для роботи. День почнеться з контролю, а не з хаосу.

Та і не лише це: завчасний прихід не роботу попередить фактори стресу та день розпочнеться вдало. Та і не приходьте занадто швидко. Керівник, побачивши ваші ранні приходи, доручатиме вам додаткові обов’язки.

9. Подумайте про розв’язання проблеми перед її озвученням

Компанія взяла вас на роботу тому, що вони шукали спеціаліста, який би розв’язував конкретно поставлені перед ним завдання та цілі. Тож якщо ви приходите до керівництва з “поганими” новинами, тоді постарайтеся знайти можливі розв’язання складних ситуацій. Не розжовуйте деталі складної справи — шефу важливо, як ви її залагодите.

Навіть якщо ваші припущення — це не те, що хотів почути директор, принаймні ви не були непідготовленими до розмови. А може ваша пропозиція — саме те, що шукала ваша фірма. Таким чином ви витягнете колектив зі скрутного становища та станете “супер зіркою”.

10. На всі 100% визнавайте свої помилки

Кожна людина помиляється, і ви — не виняток. Найкраще в такому випадку підійти до керівника відділу чи директора й зізнатися у помилці. Іноді керівники помічають помилку швидше за нас самих та очікують, чи ми у ній зізнаємося. Якщо ви вчините саме так, директор оцінить вашу чесність попри огріхи в роботі.

Якщо ви як працівник чините чесно, то формуєте образ добросовісного працівника, тож навіть якщо ви втратите одного клієнта, за ним потягнуться інші. Попри все, брехня тягне за собою нову неправду, і бажання приховати недобросовісну роботу нікуди не подінеться. Порядність вчить людину, що чого б вона не зробила, всьому можна зарадити з поміччю директора та колег.

А тепер ви будете більш впевненими, коли наймаєтесь на роботу? І чи будете більш відвертими з директором, коли припуститеся помилки?

Джерело

ТУТКА - Відпочивай корисно
10 таємниць про роботу, які директори не бажають нам відкривати. А менеджери з ринку праці — залюбки