10 порад, які допоможуть вберегтися від хитрощів маркетологів у супермаркеті

Відвідини супермаркету – щоденне чи щотижневе завдання кожного українця. Для одних людей це – радість, для інших – нудна справа. Кожен з нас ходить по магазинах на свій лад, і це також свідчить про нашу особистість й спосіб життя. А ви знали, що в таких місцях, як великі продуктові центри, окрім полиць, наповнених товарами, криються ще й хитрі маркетингові ходи, котрі дуже впливають на наш вибір?

Тутка зібрав перелік із 10-ти хитромудрих комерційних таємниць, якими хоче з вами сьогодні поділитися. Дочитайте статтю до кінця – і вас вже ніколи не обдурять в супермаркеті.

1. Останні – найкращі

У системі продуктових гіперцентрів є свої правила: усе, що свіже, заморожене чи запаковане, а також товари з близьким завершенням строку придатності виставляють наперед, а все, що ще може довше простояти – в кінець полиці.

Тому, обираючи молочну продукцію чи інші свіжі товари, краще поритися вкінці полиці та знайти товари з другого, третього чи четвертого ряду.

2. Свіжіші продукти виставляють вранці та ближче до закриття магазину

За полюванням на свіжі овочі чи фрукти варто вирушати раненько або перед закриттям магазину. Саме в цей час свіжим поповнюються полиці та можна знайти все багатство фруктів та овочів.

3. Замість кошика краще взяти візочок для продуктів

супермаркеті

Всі, напевно, чули, що в супермаркеті краще брати кошика, а не візочка, щоб уникнути надмірного скуповування продуктів та обирати лише найбільш потрібні товари. Проте вчені нещодавно довели, що люди, які складають продукти до кошика, ризикують накупити багато нездорової їжі.

І це дійсно так: вага кошика, який тягне нам руки донизу, примушує швиденько обирати товари, довго не замислюючись про вибір та хапаючи те, що перше потрапить під руку. І ми, щоб винагородити себе за терпіння, кидаємо до кошика цукерки, печиво та інші солодощі, щоб применшити тягар кошика, який тримаємо в руках.

Читайте також: 14 обманів, на які ідуть супермаркети, щоб змусити нас купувати в них товари

4. Іноді найкраща альтернатива – заморожені овочі

Хто не чув твердження, що свіжі овочі кращі, ніж заморожені. Проте ця думка справджується не завжди. Візьмімо хоча б несезонні овочі, фрукти, горіхи чи навіть ту ж саму рибу: до прилавка магазину вони пройшли довгий шлях.

Овочі та фрукти часто заморожують на піку їх дозрівання. Саме так у них зберігається максимум корисних речовин та мікроелементів, тож спокійно можна їх обирати та споживати. Прочитайте етикетку: переконавшись, що в них не міститься соди, цукру чи хімікатів, можна зробити висновок, що ми споживаємо здорову та корисну їжу.

5. Не вірити всьому, що написано на пакуванні

За законом, виробники напоїв та упакованих продуктів в супермаркеті мусять на етикетці вказати інгредієнти, які товари містять. Як правило, вони перераховані за вагою, від більшості до найменшої. Тобто, складник, якого в продукті міститься найбільше, буде першим у переліку й так далі. Тож оминайте увагою рекламні наліпки та краще зосередьтеся на складі. Там все найцікавіше.

Написи “без цукру”, “без жирів” наштовхують нас на думку, що ми справді купуємо здорову їжу, яка нам не нашкодить та від якої ми не погладшаємо. Однак навіть “легкі” продукти можуть містити незначну кількість цукру та жирів. Немає такого продукту, котрий містив би 0 калорій, 0 жирів та 0 вмісту холестерину.

6. Купуйте продукти по периметру супермаркету

супермаркеті

Якщо зайти до залюдненого супермаркету, то можна помітити, що покупці частіше зосереджуються посередині приміщення. Саме в цій зоні проводиться найбільше часу.

А варто проводити його по краях торгової зони, якщо бажаєте придбати якісні товари. Тут розкладають найсвіжіші та найякісніші продукти: фрукти, овочі, м’ясо, молочні продукти та хліб. Як не дивно, на середні ряди розміщують найбільш шкідливі товари. У них містяться багато перероблених продуктів та зберігаються вони не у холодильнику.

7. Забудьте про картки

Дослідження, проведене Journal of Consumer Research, впродовж шести місяців відстежувало харчові витрати різних сімей та зробило висновок: люди, які в супермаркетах розраховуються карткою, не лише більше витрачають на їжу, але й купують набагато більше переробленої їжі, аніж ті, які люблять розраховуватися готівкою.

8. Не все те золото, що блищить

супермаркеті

Такі блискучі, рівненько поскладані, акуратно розрізані овочі милують око, та, знову повторимося: не судіть товар за його зовнішнім виглядом. Їх розклали саме тому, щоб привернути нашу увагу. А якість їх сумнівна, як і свіжість.

Натомість якісні та свіжі продукти мають звичайний вигляд та навіть недосконалості. Добре навіть, якщо до них можна доторкнутися чи понюхати їх. Тож не піддаваймося спокусі та якнайдалі ідімо від тих продуктів, які грайливо підморгують нам під штучним освітленням.

9. Іноді треба і вниз поглянути

супермаркеті

Місце розташування продукту в супермаркеті також невипадкове. За кожною полицею стоїть грамотний експерт, котрий прораховує, де найкраще покласти товар, щоб він впав вам у вічі й ви його купили. Тут спрацьовує основне правило: “Товар на рівні очей”. Саме такі продукти продаються найкраще.

І на рівні очей розташовуються саме дорожчі товари, а дешевші чи менш відомі одиниці – на значно нижчих чи вищих полицях. Та найдорожчий не дорівнює найкращий: воно означає лиш те, що виробник товару зміг оплатити високий тариф супермаркету, його продукт розмістили на найбільш вигідному місці та він гарантовано продасться.

10. Рибу купуйте лише у якісному вакуумному пакуванні

супермаркеті

Спеціалісти, які працюють з рибою та рибними товарами, не радять купувати ці продукти в супермаркеті. А якщо ви все ж хочете їх купити, то лише герметично запакованими. Не рекомендують також купувати дари моря, запаковані на тацях із пінополістиролу, адже ніхто не гарантує чистоту самої тари перед пакуванням продукту.

А що ви берете до уваги, коли купуєте товари в супермаркеті? Біля яких полицю ви найдовше затримуєтеся та які категорії товарів найдовше вивчаєте?

Джерело

ТУТКА - Відпочивай корисно
10 порад, які допоможуть вберегтися від хитрощів маркетологів у супермаркеті